Szerző Téma: KaraFun Player & Editor  (Megtekintve 1742 alkalommal)

  • Nem elérhető Lucy
  • Néha már énekel
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:KaraFun Player & Editor
« Válasz #45 Dátum: Szeptember 20, 2017, 01:45:57 pm »
Ez annak idején nálam is rendszeres hiba volt, nem tudtam vele mit kezdeni. Addig kísérleteztem az effekt tologatásával, míg jó nem lett, vagy egyszerűen már csak hagytam, ha nagyon kiverte nálam a biztosítékot. XD

És jelentem, újra bővítem a KFN készítők sorát, ugyanis Tuki studio-jával bár nem tudtam mit kezdeni, mert a gépemen sehogy sem akart elfutni, megoldottam másképp. Úgyhogy van studio editorom és playerem is (ha kicsit kacifántosan is). :D

  • Nem elérhető Narumi
  • Néha már énekel
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:KaraFun Player & Editor
« Válasz #46 Dátum: Szeptember 20, 2017, 08:54:29 pm »
Közben ebben a percben oldottam meg én is, addig-addig húztam közel egymáshoz a pöcköket, hogy végül beállt a rend.
(De erre meg persze lélekben kitaláltam, hogy számot váltok vasárnapig, mert nah... xD)

Re:KaraFun Player & Editor
« Válasz #47 Dátum: Január 13, 2018, 01:05:48 am »
Komolyan mondom, ha megtanulok programozni (márpedig lesz majd egyetemen programozás), akkor megcsinálok telefonra egy kfn lejátszó programot, ha már az új Karafun nem játszik le általunk készített kfn-eket. Jó lenne telefonon, útközben is gyakorolni.

Re:KaraFun Player & Editor
« Válasz #48 Dátum: Január 14, 2018, 09:37:55 am »
Szóval megbeszéltük ezt a dolgot élőben, őszinte örömömre szolgál, hogy okoztam néhány derűs percet Leeának, de például onnan vettem, hogy megtanulhatok ilyen programot csinálni, hogy van egy ilyen könyv is: https://www.libri.hu/konyv/androidos-szoftverfejlesztes-alapfokon.html Ebből gondoltam, hogy a szoftverfejlesztés nem lehet annyira nehéz, ha rászánom magam, mint ahogy gondoltam. Aztán, hogy kfn forráskódját kell megnézni, meg értelmezni, odáig már nem jutott el a tudatom.

  • Nem elérhető Leea
  • Modi
  • Lelkes karaokés
  • *****
  • Hozzászólások: 117
  • Mazochistic Onii-sama
    • Élménybeszámoló Japánból
Re:KaraFun Player & Editor
« Válasz #49 Dátum: Január 15, 2018, 12:29:07 am »
Én eddigi pályafutásom során még senkit nem láttam, akinek sikerült csak könyvből megtanulnia programozni. Ha már ismersz egy programozási nyelvet jobban, akkor lehet, hogy megy könyvből, mert már van viszonyítási alap, és tudod hogy működnek az alapvető dolgok, de nulláról lehetetlennek tartom. Pláne, hogy először rá kell állni arra a gondolkodásmódra, ami ehhez kell, és ahhoz egy könyv szerintem vajmi kevés...
Kono sekai ni guuzen wa nai, aru wa hitsuzen dake.
Hane ga nai... Naze???
... boku to onaji chi wo kurau bakemono ni natte? Nagai nagai toki wo boku to ikiru?"

Re:KaraFun Player & Editor
« Válasz #50 Dátum: Január 15, 2018, 01:56:49 am »
Találkoztam többféle programozásos könyvvel, amik mind egy-egy programozási nyelvet tanítanak meg. Annyi rálátásom van már a dologra, hogy igazat adjak neked abban, hogy ez tényleg olyan, hogy rá kell állni a dologra gondolkodás terén. Pont az volt ijesztő számomra, hogy volt egy informatika tanárom, aki olyan magas szinten tudta a dolgokat, hogy szinte a való életben is algoritmusokban gondolkodott. Nem tudom elképzelni, hogy én ebbe ennyire belemenjek. A másik számomra szélsőséges példa, amikor voltam retro videojáték kiállításon, és levetítettek egy filmet a nagy magyar videojátékokról, azok készítői beszélgettek arról, hogy készültek a játékok. Ott is olyat meséltek, hogy hetekig alig mozdultak ki, órákon át csak a számítógép előtt ültek, és fejlesztették a játékot, volt olyan, hogy a munkahelyen aludtak, és még a fizetésüket is elfelejtették felvenni. Ez már az az állapot, amikor az identitásukat teljes mértékig átadták a hobbijuknak (merthogy szenvedéllyel beszéltek a videojáték-fejlesztésről, az tény), és szinte semmi életük nem volt azon túl. Én úgy vagyok vele, hogy szeretem a számítástechnikát, szívesen mélyülök el benne, de van mellette jónéhány dolog is, amivel szintén nagyon szívesen foglalkozok, és az, ha csak egy hobbimmal foglalkozhatnék a többi árán, az nálam lehet, hogy okozna akkora kiégést, mintha olyat dolgoznék, amit nem szeretek. Ezek szerint komoly programok írására alkalmatlan az, aki nem áldozza fel az identitását, mert olyan szintű tudást követel meg?

  • Nem elérhető Leea
  • Modi
  • Lelkes karaokés
  • *****
  • Hozzászólások: 117
  • Mazochistic Onii-sama
    • Élménybeszámoló Japánból
Re:KaraFun Player & Editor
« Válasz #51 Dátum: Január 15, 2018, 04:57:51 pm »
Egy programot nem lehet úgy elkészíteni, hogy egyik nap leülsz, dolgozol rajta 1-2 órát, másnap megint, utána esetleg kihagysz pár napot... Már csak azért sem, mert másnap már nem fogsz mindenre emlékezni, és akkor eleve azzal kezded, hogy megnézed, mit hogyan csináltál, hogy tudjad folytatni, és akkor nem sok idő marad a folytatásra. Ha hatékony akarsz lenni, akkor érdemes minél egybefüggőbben megoldani a problémát. A játékfejlesztés pedig nagy munka, az tényleg olyan gép előtt lakós. Arról nem beszélve, hogy ha végeztél a programmal, ott még nincs vége, mert akkor jön a hibajavítás... Ami néha hosszabb idő, mint magát a progit megírni. Ha nem vagy eléggé elkötelezett ezen irányba, akkor nem lesz belőled programozó... Nem a tudásszint a kérdés ebben az esetben (bár az is számít), hanem hogy sokáig (akár napokig) tudj koncentrálni egy adott feladatra, és ha nem jó, akkor tudd máshogy megoldani. (Szóval az, hogy mennyi időt fordítasz rá, az nem feltétlenül a tudásszinttől függ.) Az is igaz, hogy nem kell mindjárt videojáték fejlesztésben gondolkodni, mert az már tényleg nagyon extrém eset. De ha én nekiállok egy feladatot megoldani, akkor addig nem tudom otthagyni, amíg meg nem oldom, függetlenül attól, mennyi időt vesz igénybe, mert ha mással próbálok foglalkozni, akkor is azon jár az agyam, hogy mi nem jó még, és min kéne változtatni...
Kono sekai ni guuzen wa nai, aru wa hitsuzen dake.
Hane ga nai... Naze???
... boku to onaji chi wo kurau bakemono ni natte? Nagai nagai toki wo boku to ikiru?"

Re:KaraFun Player & Editor
« Válasz #52 Dátum: Január 15, 2018, 09:15:54 pm »
Én meg effektíve nem tudok egy dologra nagyon sokáig odafigyelni, nálam itt is bukó a dolog. Ugyanakkor el tudom képzelni, hogy egy játékfejlesztés tényleg nagyon hosszú legyen, mert ha el is készül a játék, annak valami irdatlan hosszú algoritmusa van, és ha valami hibát fedeznek fel, azt megtalálni... De ugyanígy ez bármelyik másik programra igaz, aminek ha nagyon hosszú az algoritmusa, annak szintúgy nehéz megtalálni a hibáját. A feladatmegoldás nálam is játszik, hogy idegeskedek rajta, csak én azt fedeztem fel magamon, hogy ha félbehagyom, és másra összpontosítok, akkor hamarabb eszembe jut az ottani problémára a megoldás.

  • Nem elérhető Leea
  • Modi
  • Lelkes karaokés
  • *****
  • Hozzászólások: 117
  • Mazochistic Onii-sama
    • Élménybeszámoló Japánból
Re:KaraFun Player & Editor
« Válasz #53 Dátum: Január 15, 2018, 10:18:22 pm »
Attól függ... Az szintaktikai hibát könnyű megtalálni, kijelzi az adott környezet. A szemantikai már nagyobb probléma, mert ott ki kell találni, hol bukott meg a logikánk... De ugye nem gondolod, hogy egy játék programját megírók csak a végén futtatják le a művüket? Kis részegységenként kell ellenőrizni. Ha vége, akkor jön a game tesztelése, amit először a készítők, majd pedig kívülállók tesztelnek, és akkor jönnek a hibák meg a javítások... És ez a folyamat a internetre felpakolás/piacra dobás után sem áll meg, mert még akkor is találhatnak hibákat... Akkor meg jönnek a patch-ek...
Kono sekai ni guuzen wa nai, aru wa hitsuzen dake.
Hane ga nai... Naze???
... boku to onaji chi wo kurau bakemono ni natte? Nagai nagai toki wo boku to ikiru?"

Re:KaraFun Player & Editor
« Válasz #54 Dátum: Január 16, 2018, 01:39:44 pm »
Igen, arról tudok, hogy főleg PC játékokra szoktak különböző javításokat kiadni, illetve már konzolokra is. Csak amíg nem volt a konzolokon internet, addig ebből a szempontból konzolokra sokkal nehezebb volt játékokat fejleszteni, mert ott a lemezen marad a játék, nincs mire feltelepíteni, így javítani sem lehet az esetleges hibákat. Így konzolra sokkal hosszabb idő játékot fejleszteni. PC-nél meg megteszik azt, hogy esetleg kiadják félkész állapotban, ha felfedezik a hibákat, azokat majd később kiadják. Most már konzoloknál is lehet ilyen, jönnek is a különböző verziószámú játékok ilyen-olyan javításokkal, fejlesztésekkel.