Szerző Téma: Anime & Manga  (Megtekintve 15680 alkalommal)

  • Nem elérhető Mystra
  • Admin
  • Lelkes karaokés
  • *****
  • Hozzászólások: 146
Anime & Manga
« Dátum: április 09, 2017, 10:55:41 pm »
Ide jöhet minden, ami az animék és mangák világával kapcsolatos, legyen szó ajánlóról vagy általad nézett animéről.

Re:Anime & Manga
« Válasz #1 Dátum: április 14, 2017, 10:57:17 pm »
Megvan a 200. anime, amit végignéztem, a Super Lovers 2 lett az. Ennek örömére pezsgőt bontunk. Mint kiderült számomra, hogy 10 hónap alatt tudok 100 animét megnézni (tavaly júniusban értem el a századikat), azért ez egész jó arány, főleg, hogy mostani 100-ban benne volt az Inuyasha befejezése és a Ranma 1/2 is.
« Utoljára szerkesztve: április 14, 2017, 11:21:22 pm írta supermario4ever »

  • Nem elérhető 8
  • Lelkes karaokés
  • **
  • Hozzászólások: 140
  • Megrögzött anime otaku
Re:Anime & Manga
« Válasz #2 Dátum: április 14, 2017, 11:02:13 pm »
Megvan a 200. anime, amit végignéztem, a Super Lovers 2 lett az.
Örülök, hogy az ismerősi körömben nem én voltam az egyetlen hímnemű egyén, aki a SUPER LOVERS-be belekezdett. Amúgy ahhoz képest, hogy shounen ai, szerintem egész nézhető. Bár a cselekménye néhol sántít kicsit, de még bőven a tűrhető kategórián belül.
Amúgy gratula a 200-hoz és kívánok még jópárszor ennyit a jövőben!
« Utoljára szerkesztve: április 15, 2017, 12:07:49 am írta 8 »

Re:Anime & Manga
« Válasz #3 Dátum: április 14, 2017, 11:27:04 pm »
Pont az az érdekes, hogy alapvetően nem sok köze van a valódi homoszexualitáshoz, mégis annyira nézeti magát. Én a második évadnak megadtam a 10 pontot, mert minden egyes pillanatával magához ragadott, és nagyon érdekelt, hogy mi történik a karakterekkel. Kaidou Ren-t meg betettem a kedvenc karakterek közé, mert egyrészt jogos az az elvárása, hogy ne kezeljék őt gyerekként, amikor saját életútjának okán bizonyos téren sokkal fejlettebb, mint a korabeliek, másfelől meg egy átlag civilizált emberhez képest képes volt olyan butaságokat akkora evidenciával mondani, mintha az élet természetes része lenne. Sokat nevettem rajta.
Több Shounen ai-jal próbálkoztam, kerestem azt, amelyik a valódi homoszexualitást mutatja be (tehát nincs ez a domináns-csicska párosítás, vagy ez a jaj, mit szólnak mások, ha megtudják, hogy pasival járok, és az ehhez kapcsolódó őrlődések), és annak ellenére, hogy a Super Lovers-ben is elég nagy a korkülönbség a páros között, magasan ez lett számomra a legnézhetőbb. Hovatovább élmény volt számomra, úgyhogy büszkén vállalom, hogy 10 pontot adtam az anime második évadának. Már most hiányérzetem van, hogy végeztem, és őszintén remélem, hogy lesz 3. évad.
« Utoljára szerkesztve: április 14, 2017, 11:30:36 pm írta supermario4ever »

  • Nem elérhető 8
  • Lelkes karaokés
  • **
  • Hozzászólások: 140
  • Megrögzött anime otaku
Re:Anime & Manga
« Válasz #4 Dátum: április 15, 2017, 12:16:18 am »
Azért azt nem mondanám, hogy nincs köze a valódi homoszexualitáshoz, tekintve, hogy Ren erősen meleg, Haru és Natsuo meg olyan biszexuális-félék. A sztoriban nekem leginkább Aki és Shima teljes érdektelensége volt az egyik negatívum. Azért huszonévesen már kicsit necces így élni testvérekként, de az, hogy mind a ketten szinte nulla reakcióval nézték Haru és Ren kapcsolatát, azt már furcsálltam. Nem volt semmi "elfogadási időszak", vagy minek nevezzem, amikor még emésztik a dolgot. Én speciel meglepődnék, ha megtudnám, hogy a bátyám beleszeretett az öcsémbe. A másik meg Ren és Haru teljesen felesleges belső vívódása a kapcsolatuk feldolgozásán. Mintha nem tudnák rendesen megérteni, hogy mit akarnak a másiktól, annak ellenére, hogy pont azt csinálják, amit a másik szeretne. Jó, kivéve a homiszexet, de az egy bonyolultabb folyamat, annak a vitatását még meg is értettem.

Re:Anime & Manga
« Válasz #5 Dátum: április 15, 2017, 12:39:26 am »
Mondjuk az vicces volt, ahogy Ren "öntudatra" ébredt, és elkezdett kérdezősködni két férfi közötti együttlétről másoktól.
A teljes érdektelenség nekem is furcsa volt, de én még jobban ki voltam borulva az első évad legelején, amikor Haru fogadott szülei olyan boldogan nézték, hogy Haru én Ren, mint két testvér, úgy alszanak egymás mellett, mintegy megszeretve egymást... Ezért a való életben olyan pedofil pert akasztanának Haru nyakába, hogy arról koldulna. Ezek után Aki és Shima érdektelensége igazán semmiség...
Ren homoszexualitása érdekes dolog, hiszen láthattuk az elején, hogy mielőtt megismerkedett Haruval és az ikrekkel, nemigen volt szociális élete, szinte csak farkasokkal élt együtt. Na most erre lehetne azt mondani, hogy azért lett Ren meleg, mert csak egyféle szexualitást ismert meg Haru által, de azt gondolom, hogy ez a feltételezés erősen sántít, mivel a hajlam is kell hozzá. Bár Ren az elején egyébként kifejezetten nehezen viselte Haru "sajátságosan" közeledik hozzá, nem értette, hogy mit akar tőle. Csak amikor rájött, akkor ébredt öntudatra.
Natsuo sem volt akármi, majdnem összeállt Rennel. Szerintem Haru is "tisztán" meleg, neki csak az egójának tesz jót, hogy bejön a csajoknak is, de azért az utolsó részben bizony megmondta a magáét, és ahogy Ren lereagálta, akkorát röhögtem rajta.
Visszatérve Aki és Shima érdektelenségére, tényleg furcsa volt, igazából az egész sztori olyan volt a részükről, mintha kívülállók lennének, csak úgy válaszolgatnak, ha kérdezik, de sokat nem tudtunk meg róluk. Ami annak fényében különösen érdekes, hogy az első ending videójában kifejezetten idealizált képeket láthatunk a négyes testvéri kapcsolatáról.
« Utoljára szerkesztve: április 15, 2017, 12:41:45 am írta supermario4ever »

  • Nem elérhető 8
  • Lelkes karaokés
  • **
  • Hozzászólások: 140
  • Megrögzött anime otaku
Re:Anime & Manga
« Válasz #6 Dátum: április 15, 2017, 02:34:28 am »
A teljes érdektelenség nekem is furcsa volt, de én még jobban ki voltam borulva az első évad legelején, amikor Haru fogadott szülei olyan boldogan nézték, hogy Haru én Ren, mint két testvér, úgy alszanak egymás mellett, mintegy megszeretve egymást... Ezért a való életben olyan pedofil pert akasztanának Haru nyakába, hogy arról koldulna. Ezek után Aki és Shima érdektelensége igazán semmiség...
Halottakról jót vagy semmit. De mivel a szülők is úgy álltak hozzá, hogy "Haru, magányosnak tűnsz, ezért kapsz egy öcsikét!", az összemelegedésen való örömködés nem tűnt annyira furcsának.

Visszatérve Aki és Shima érdektelenségére, tényleg furcsa volt, igazából az egész sztori olyan volt a részükről, mintha kívülállók lennének, csak úgy válaszolgatnak, ha kérdezik, de sokat nem tudtunk meg róluk. Ami annak fényében különösen érdekes, hogy az első ending videójában kifejezetten idealizált képeket láthatunk a négyes testvéri kapcsolatáról.
Illetve ők is énekelnek benne, ami tényleg arra az idillizált családi életre utal, ami nem igazán volt meg az animében (ez csak nekem poén, de a seiyuuik, Terashima Takuma és Matsuoka Yoshitsugu régebben együtt játszottak az IDOLM@STER-ben, mint rivális unit, a Happiness YOU & ME szegről-végről erre emlékeztet). Ami még "viccesebb", hogy bár főszereplők lennének, komolyabban valóban nem ismerjük meg őket. Persze, látunk a múltjukból részleteket, de pont ez az érdektelenség mutatja meg, hogy így nem illenek a képbe.
Egyébként fun fact: A komolyabb BL-fanok többsége nem szereti a SUPER LOVERS-t. Egyrészt a meglehetősen furcsa tesószerelem miatt, másrészt mert Rent nem férfi szinkronizálja. Bevallom, engem Minagawa Junko nem különösebben zavart (gondolom, te egy Tennis no Ouji-sama után örültél neki), de azt el kell ismernem, hogy a dráma CD seiyuui sokkal BL-esebb hangokkal kecsegtetnek.

Re:Anime & Manga
« Válasz #7 Dátum: április 15, 2017, 09:10:34 am »
Minagawa Junko hihetetlen seiyuu. Többször hallottam már a hangját, nemcsak ebben a két animében. Meglepődtem, amikor felismertem a hangját a Kore ga Watashi no Goshujin-sama és a Bokurano. animékben. A két anime pedig jelentősen eltár egymástól stílusban. És az az érdekes, hogy mindegyik fiú, akit hallottam szinkronizálni, ilyen rideg, csendes karakterek, és hihetetlen jól visszaadja a hangjával ezeknek a karaktereknek a lelki világát. Egyszer meghallgatnám egy életvidám fiú szerepében, abban hogy teljesítene.

Igen, a múltjukból láthatunk részleteket, pont ők voltak az érdekesek abban, hogy később Natsuo hogy viszonyult Haruhoz a jelenben. Különben akkora butaság nem szeretni a SUPER LOVERS-t csak azért, mert nő adja Ren hangját. Egyrészt mert Minagawa Junko tényleg fantasztikus seiyuu, a másik meg Ren gyerek volt az első szériában, fiúgyerekeket pedig szokás nőknek szinkronizálni. A többi fiúkaraktert is nő szinkronizálja gyerekként.
Neked sikerült megszerezni a dorama CD-ket? Én csak a két OST-t találtam meg a kislemezeken kívül. Ja, és ha már zene: Azon mosolyogtam, hogy az első opening kislemezén a harmadik dalnak "My Girl" a címe. Ilyet egy Shouen-ai anime kislemezén... Egyből az volt a gondolatom, hogy biztos az énekes (Yata Yusuke) tisztázni akarja magát, hogy bár Shounen-ai-nak énekel openinget, nehogy azt gondolják róla a meleg fiúk, hogy máris esélyük van nála, és ezzel a dallal "tisztázza" a szexuális orientációját. Egyébként sem lett egy nagy eresztés a dal, de véleményem szerint eléggé szerencsétlen dolog egy ilyen anime kislemezén egy ilyen című dal.
« Utoljára szerkesztve: április 15, 2017, 09:24:56 am írta supermario4ever »

  • Nem elérhető 8
  • Lelkes karaokés
  • **
  • Hozzászólások: 140
  • Megrögzött anime otaku
Re:Anime & Manga
« Válasz #8 Dátum: április 16, 2017, 10:23:36 pm »
A Bokurano egy nagyon tuti anime, nem értem, hogy felejtődött el az évek alatt ilyen gyorsan. Jött a Madoka és mindenki azt kezdte el imádni, hiába a Bokuranóból vett át jópár elemet.
Én nagyritkán, de Minagawa Junkót hallottam nőkent is, először a Kämpferben és a Code Geassben, de nőként kedvenc (teljesen véletlenül) a Yu-Gi-Oh! 5D's-ből Misty Lola.

A BL-esek, akik nagyrészt lányok, jobban szeretik, ha a férfiak úgy nyögdécselnek egymásnak, hogy férfihangjuk is van. Akik meg lehúztak pár évet az animeiparban és odafigyelnek a seiyuukra, azok egy idő után már hallják, hogy egy karakternek férfi vagy nő a hangja. A még ügyesebbek azt is, hogy ki az illető. Amúgy nem, nem volt szerecsém a dráma CD-hez, de elolvastam, hogy ott kik adták a főszereplőknek a hangjukat. Kapásból Rennek ott egy Kamiya Hiroshi, aki már nem tudom hányszor nyerte meg a közönség kedvence Seiyuu Awardot, Haru meg Morikawa Toshiyuki, aki már rengeteg BL-ben játszott, ezért a Fudanshi Koukou Seikatsuban a "BL királyának" nevezték.

Re:Anime & Manga
« Válasz #9 Dátum: április 16, 2017, 10:40:53 pm »
A Bokurano. animét sokan amiatt kritizálják, hogy 15-en szerepelnek benne, és igazán behatóan senkit nem ismerünk meg közöttük. Talán egyedül Jun-Kun-t (pont ő az, akinek Minagawa Junko adja a hangját), mert ő az utolsó, és ő több időt kap. Megjegyzem, ő már a legelejétől felhívja magára a figyelmet, ahogy bánik a húgával, úgyhogy lehetett érezni, hogy neki kitüntetett szerepe lesz az animében, és nem azért inzultálja őt, mert olyanja van, hanem valami van a háttérben... Viszont a többi 14, aki játszik, nem ismerjük meg igazán behatóan az életüket. Csak adott egy esemény, ami többnyire negatív, és hogy azzal hogyan birkóznak meg. Én ezt úgy nem találom problémásnak, hiszen azáltal ismerjük meg az adott szereplő személyiségét, hogyan kezeli az adott krízishelyzetet. És ez igaz a való életre is, és mivel ezt fantasztikusan mutatja be, ezért ebben példaértékű az anime. Viszont azt el kell ismerjem, hogy én sem tudok hirtelen sok embert visszaidézni, főleg azok közül, akik az elején "véreztek el". Nem láttam a Madokát, de azt tippelem, hogy a Bokurano. elemeit sokkal trendibben, fogyaszthatóbban adja át, talán tanulva az esetleges hibákból. De csak tippelek.

Igen, az azért látszik, hogy a BL sokkal inkább női kategória. Visszagondoltam azokra, amiket láttam, és messze a Super Lovers az, amiről a legtöbbet lehet beszélni, morális, pszichológiai, egyéb oldaláról is, nemcsak úgy, hogy két férfi hogyan csókolózik és bújik össze. A Graviation-nek legfeljebb a zenéje jó, a Loveless kisebbségi komplexusos hülyeség, a Junjou Romantica undorító nyáladzás, a LOVE STAGE!! esetleg még említésre méltó, de a "passzív" srác esetlensége néha idegesítő volt. A Fudanshi Koukou Seikatsu-t én is néztem, eleinte poén volt, csak aztán ellaposodott az egész, nem ment el semerre az egész sztori. Amúgy kerestem ennek az címadó dalának a kislemezét, de nem találtam meg. Micsoda poén lenne egy "SEKAI wa Boy Meets Boy" című dalt énekelni, ennél nagyobb meleg-propaganda nem kell a Földön.

Ahogy figyeltem a Super Lovers-t, jellegzetes hangjuk van a fiúknak, szerintem a seiyuu-n belül van külön BL-kategória, ha már királyt is választanak maguknak.

  • Nem elérhető Leea
  • Modi
  • Lelkes karaokés
  • *****
  • Hozzászólások: 149
  • Mazochistic Onii-sama
    • Élménybeszámoló Japánból
Re:Anime & Manga
« Válasz #10 Dátum: április 16, 2017, 11:04:04 pm »
Igen, de a Bokurano nem egyszerűen "csak" 15 emberről szól, sőt nem is egy világról, hiszen amint kiderül a "játékról" közben pár dolog, más dolgok is előtérbe
kerülnek pluszban (amit egy sztoricentrikus egyből kiszúr). De ez is valszeg olyan, mint a Fate/Stay Night volt anno (az első). Ott a nagy rajongóktól kérdeztem
egyet, és csak 5-10% tudott válaszolni a nagyon nyilvánvaló kérdésemre (amire több célzás is volt a sorozat folyamán). Ebben az esetben ugyanaz az arány, ha
megkérdezem, hogy mi a jelentősége az "uninstallnak". Csak az a különbség, hogy jóval kevesebb ember látta a Bokuranot, de az arány kb. ugyanaz.
Madoka más műfaj eleve, és ugye azért kapták fel ennyire, mert ez indította útjára a "darkos" mahou shoujo sztorikat (vagyis a tálalás nagyon más), aminek azóta
se szeri se száma. De azért Kyuubee és Koemushi között erősen nagy párhuzam fedezhető fel.
Kono sekai ni guuzen wa nai, aru wa hitsuzen dake.
Hane ga nai... Naze???
... boku to onaji chi wo kurau bakemono ni natte? Nagai nagai toki wo boku to ikiru?"

Re:Anime & Manga
« Válasz #11 Dátum: április 16, 2017, 11:34:08 pm »
Igen, Bokuranót rossz úgy nézni, hogy karaktercentrikus vagyok, és sokkal többet számít számomra az egyének személyisége, jelleme, azok fejlődése. Meg effektíve meg merem kockáztatni, hogy sokan felületesen néznek animét, csak a könnyed szórakozást keresik. A mondanivalót legfeljebb megértik egy darabig, de ha egy animének a valódi közlendője nagyon a részletekben rejlik, abban valószínűleg sokan elvesznek. Mert az jön le, hogy a Bokuranóban a szereplők sokkal inkább csak eszközök voltak, és nem feltétlen a fő mozgatórugói a történetnek. És aki erre nem jött rá, annak ez egy rossz animés élménye lesz.

  • Nem elérhető 8
  • Lelkes karaokés
  • **
  • Hozzászólások: 140
  • Megrögzött anime otaku
Re:Anime & Manga
« Válasz #12 Dátum: április 16, 2017, 11:58:15 pm »
A Bokurano. animét sokan amiatt kritizálják, hogy 15-en szerepelnek benne, és igazán behatóan senkit nem ismerünk meg közöttük.
Szerintem mindenkiből pont eleget ismertünk meg. Jó, a legelsőnek elhullott Wakut nem igazán, de a többieket igen. Pl. Daichi sztorija volt az egyik legszívszorítóbb, mert ő volt az első, aki a halálát nagyon korrekten fogadta el, és gondolt a testvéreire is. Sőt, még Ushiro anyját is egész jól bemutatták.

Igen, de a Bokurano nem egyszerűen "csak" 15 emberről szól, sőt nem is egy világról, hiszen amint kiderül a "játékról" közben pár dolog, más dolgok is előtérbe kerülnek pluszban (amit egy sztoricentrikus egyből kiszúr). De ez is valszeg olyan, mint a Fate/Stay Night volt anno (az első). Ott a nagy rajongóktól kérdeztem egyet, és csak 5-10% tudott válaszolni a nagyon nyilvánvaló kérdésemre (amire több célzás is volt a sorozat folyamán). Ebben az esetben ugyanaz az arány, ha
megkérdezem, hogy mi a jelentősége az "uninstallnak". Csak az a különbség, hogy jóval kevesebb ember látta a Bokuranot, de az arány kb. ugyanaz. Madoka más műfaj eleve, és ugye azért kapták fel ennyire, mert ez indította útjára a "darkos" mahou shoujo sztorikat (vagyis a tálalás nagyon más), aminek azóta se szeri se száma. De azért Kyuubee és Koemushi között erősen nagy párhuzam fedezhető fel.
Jelentkezem, mint szintén sztoricentrikus ember, és igen, elég nagy kaliberű történetet láthattunk. Bár bevallom, az Uninstall jelentésében 100%-ig biztos nem lennék, de szerintem vagy a játékosok "törlésére" utal, vagy arra, hogy a játékot kéne "törölni". A Fate-univerzumhoz a mai napig semmi közöm, egyszer el kéne kezdeni.
Igen, más műfaj a Madoka, de maga ez az univerzum-szintű túlélőjáték stílus a Bokuranónól gyökerezik, illetve ahogy mondtad, a kabalaállatka is. Darkos mahou shoujo azóta lett, nem is egy, amikről tudok, az a Yuuki Yuuna wa Yuusha de Aru, illetve amit láttam is, a Mahou Shoujo Ikusei Keikaku. Az utóbbi nekem nagyon tetszett, főleg hogy itt a karakterek a Madokával ellentétben nem puszipajtások, és sajnálom, hogy csak 12 részt kapott.

Re:Anime & Manga
« Válasz #13 Dátum: április 17, 2017, 12:19:07 am »
Én egy sajátságosan "idealista" jelentést adtam az Uninstall-nak: Játékból való kilépés, "uninstalláljuk" magunkat a játékból. Ami mint tudjuk, lehetetlenség, hiszen aki kvázi aláírja a szerződést, az nem léphet ki a játékból.

  • Nem elérhető Leea
  • Modi
  • Lelkes karaokés
  • *****
  • Hozzászólások: 149
  • Mazochistic Onii-sama
    • Élménybeszámoló Japánból
Re:Anime & Manga
« Válasz #14 Dátum: április 17, 2017, 11:53:51 am »
sm4e: Ez így ebben a formában nem igaz, és ezt már egyszer meg is beszéltük mailben...
Egyszer elhangzik a közepe-végefelé, hogy a "játék" gyakorlatilag fel lett telepítve, méghozzá valami központi toronyról volt talán szó,
és ha ki akarnak szállni belőle sorozatos halálozás nélkül, akkor ezt kell uninstallni... Csakhogy a közelébe nem kerültek, úgyhogy
kénytelenek voltak végigjátszani. Elég régen láttam már, újra kéne nézni, hogy sz összes többi "hint" eszembe jusson.

Igen, a Madoka után a darkos mahou shoujok tucatjával jelentek meg, Urobuchi Gen megalapozta ezt a műfajt. De azért hozzáteszem,
hogy Fate/Zero sztroiját is ő írta, és amit ő írt, annak jó vége nem lehet (már amire azt lehet mondani, hogy ez most happy end volt -
hozzáteszem szerencsére, mert némileg elegem volt már az unrealisztikus happy-happy-joy-joy sztorikból (ezért nem is néztem
nagyon mahou shoujot)). De persze akik ismerték a sztori egy-két eseményét az FSN-ből, azok eleve tudták, hogy nem lehet jó vége.
Kono sekai ni guuzen wa nai, aru wa hitsuzen dake.
Hane ga nai... Naze???
... boku to onaji chi wo kurau bakemono ni natte? Nagai nagai toki wo boku to ikiru?"