Adarnako Karaoke Frum

Minden egyéb => Technikai és zenei tippek, tanácsok => A témát indította: Mystra - április 09, 2017, 11:00:03 pm

Cím: KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - április 09, 2017, 11:00:03 pm
A KaraFun programmal kapcsolatban felmerülõ kérdések, ötletek, effektek és miegymások gyûjtõhelye.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - április 13, 2017, 11:30:41 pm
8: szóval itt válaszolok a kérdésedre a Dareka, Umi wo KFN-jével kapcsolatban. A cucc egy milkdrop, külön sávot kell neki létrehozni a KFN-ben, aztán indulhat a móka.
Milkdropot alapvetõen elég sok zene- és médialejátszó program használ. Tulajdonképp egy elõre beprogramozott kis fájl, ami a zene ütemére beállításaitól függõ, színes mintákat rajzol. A KaraFunnal eddigi tapasztalataim szerint csak a .milk kiterjesztésû milkdropok kompatibilisek. Ezt a WinAmpon kívül más általam ismert progi nem támogatja, és a milkdropjaimat én speciel a winamp könyvtárából szerváltam. :D
A milkdrop sávban a háttérsávos opciókra messzirõl hasonlító beállításaid vannak, mint pl. átlátszóság, szín, szûrõ stb. Amúgy tök hasznos kis cucc, ha lusta vagy háttéreffektezni :P
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: 8 - április 14, 2017, 12:01:23 am
Áh. És alap-Milkdrop valami van beépítve a KaraFun Editorba, vagy a képekhez hasonlóan netrõl kell halászni õket? WinAmpot nem is tudom, hány éve láttam utoljára...
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 14, 2017, 08:47:01 am
Tettem egy próbát, hogy tudom-e használni az aac fájlt KaraFun-ban, de nem ismerte fel. Úgyhogy át lesz konvertálva mp3-ba.

És az Adobe Audition sem ismerte fel, pedig az eléggé új program... Azt gondoltam, hogy megspórolok némi munkát azzal, hogy összeegyeztetem a vocal és a karaoke verziókat és átviszem mp3-ba. De ha veszteségesbõl veszteségesbe viszek át fájlt, az nem transcode-ot jelent, ami minõségromlást eredményez?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - április 14, 2017, 10:40:32 am
Áh. És alap-Milkdrop valami van beépítve a KaraFun Editorba, vagy a képekhez hasonlóan netrõl kell halászni õket? WinAmpot nem is tudom, hány éve láttam utoljára...
Ááá, dehogy, úgy kell halászni. Ha szeretnéd, felrakok egy szeretetcsomagot a Dropboxba (nem foglalnak szerencsére nagy helyet). Én kiválogattam magamnak azt a kb. 20-30 db-ot, amit használhatónak ítélek, de felrakhatom mind az ötszázötvenkettõt, amim van. :D
Szerk.: felpakoltam dropboxba két zipet a milkdropokkal, aki szeretné, nyugodtan mentse le és használja egészséggel :P
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - április 14, 2017, 10:47:16 am
De ha veszteségesbõl veszteségesbe viszek át fájlt, az nem transcode-ot jelent, ami minõségromlást eredményez?
Nagyban függ attól, mennyire jó minõségû a konvertálandó fájl. Szerintem egy próbát megér, meghallgatod, ha nem vagy benne biztos, átdobod e-mailben vagy dropboxon keresztül, meghallgatjuk mi is, aztán csak születik egy ítélet. :D
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - április 14, 2017, 12:58:26 pm
mazsibazsi: itt válaszolok neked is, nem a Gumiszobában :P
Be lehet állítani egy automatikus mentést (én is szívtam már meg párszor az adatvesztéssel) a Fájl > Fõ beállítások > Karafun szerkesztõ -- Automatikus mentés engedélyezése
Nem foolproof megoldás, így is meg lehet szívni rendszerleállást meg hasonlókat, de csak max. fél óra munkád veszik el, nem pedig több órányi. :P
Checklistet pedig majd összeállítunk (nem ígérem, hogy most Con elõtt elkészül az is, de igyekszem), aztán egyszer a tutorial is meglesz :')
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 14, 2017, 01:25:42 pm
Na de jó tudni, hogy van automatikus mentés. :D Egyszer én is megszívtam egy kfn-nel, amit agyoneffekteztem, de ha az az áramszünet ne lenne... Azóta minden egyes nehezen elkészített kfn-nél minden egyes perc után mentek.

Amúgy ha elkészült a kfn, felteszem majd egybe a dropbox-ba, és majd meghallgathatod, én nem találtam semmi kivetnivalót. Szerintem a nagyon sznobok szoktak pattogni a transcode miatt.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - április 14, 2017, 02:36:07 pm
Nem feltétlen nagyon sznobok, csak lehet, hogy komolyabb fülessel hallgatják a dalokat, aztán azon actually hallatszik is a különbség. :) Meg hát mindenkinek van valami rigolyája, akad, akinek a hangminõség (192 kbps az alapértelmezett CD rip minõség, ehhez képest mondjuk én is amit tehetek, 320 kbps-ben szerzek be, pedig a kettõ között olyan óriási minõségbeli különbség már nincs, mint mondjuk egy 128 és egy 192 között).
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 14, 2017, 02:47:58 pm
Akkor ezek szerint õk meghallják. Mondjuk én is azt preferálom, ha egy zene 320 kbps mp3, de például a flac, bár szépen mutat, de túlzásnak gondolom. Tényleg van akkora érdemleges különbség, hogy külön flac-ban tárolja valaki a zenéket?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - április 14, 2017, 03:33:29 pm
Általános felhasználói szinten (tehát ha csak hallgatod a zenét egy átlagos hangfallal/fülessel) szerintem nincs. Ha valaki szerkeszt is zenét extrább fülessel, akkor 2 okból van:
1. jobb minõségû, gazdagabb hangzású a szám, amivel dolgozik
2. szabadabb konvertálhatóság

Ez most kb. az a helyzet, hogy érzel-e különbséget egy habanero és egy scotch bonnet között. Az én válaszom: nem, mind a kettõ kib***ott csípõs. Ha valaki nálam sokkal jobban bírja a csípõs ízt, lehet, hogy különbséget tud tenni a kettõ között... :D
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Esty - április 14, 2017, 03:42:40 pm
Most nem tudom, hogy azért könnyeztem-e, mert olyan szép volt ez a hasonlat, vagy mert a csípõsrõl eszembe jutott az a vecsési ecetes paprika, amit ma az ebédhez ettem. :')
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 14, 2017, 06:29:08 pm
Átlagos fejhallgatóval azt vettem észre, hogy akkor van különbség, amikor egy régi számot sok év után újra kiadnak egy válogatásalbumon. Azt lehet hallani, amikor egy stúdióban remasterelnek egy számot, mert azért a stúdiókban is fejlõdik a technika. Néha elképesztõ a különbség, amikor egy mondjuk '90-es évek-beli szám amúgy tök ugyanúgy felkerül egy mostani válogatásalbumra. Az újrakeverés, az utómunkálatok csodákra képesek.
Egyébként feltettem a Vaiana számot, amirõl beszéltem, hogy aac-bõl vittem át mp3-ba. Ha gondolod, megnézheted és meghallgathatod. És akkor segítenél azzal is, ha megnézed, hogy jól szótagoltam-e az angol szavakat. Itt-ott bizonytalan voltam.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: 8 - április 14, 2017, 08:26:11 pm
Tényleg van akkora érdemleges különbség, hogy külön flac-ban tárolja valaki a zenéket?
Miután nekem lehalt a régi hangszóróm, úgy döntöttem, veszek egy (annál jóval) igényesebben szólót. Ezzel valamennyire hallatszik, hogy a FLAC fájlokban a basszust jobban ki lehet emelni, illetve kicsit gazdagabb hangzású.
Azóta amit csak lehet, FLAC-ban töltök le, a karaokékhoz meg átkonvertálom õket "legjobb minõség" módban mp3-ra.

szerk.: Mystra, köszi a MilkDopokat, majd meglátom, mire lesznek használva.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - április 14, 2017, 08:37:53 pm
8: szívesen :)
A basszus szokott lenni a kényes pont, igen - viszont ahhoz, hogy az erõsebbet ki tudd élvezni, már kell egy jobb minõségû füles vagy hangfal/-szóró, mert az "általános" fülesek, amit pl. mobilhoz kap az ember, elég ratyik basszus-téren. :') Pont a minap ment szét a pöpec kis mikis fülesem, amin úgy szól a basszus, hogy húha, és most áldom a buksimat, hogy vettem belõle anno egyet tartaléknak. :D
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Esty - április 14, 2017, 09:20:00 pm
Átlagos fejhallgatóval azt vettem észre, hogy akkor van különbség, amikor egy régi számot sok év után újra kiadnak egy válogatásalbumon. Azt lehet hallani, amikor egy stúdióban remasterelnek egy számot, mert azért a stúdiókban is fejlõdik a technika. Néha elképesztõ a különbség, amikor egy mondjuk '90-es évek-beli szám amúgy tök ugyanúgy felkerül egy mostani válogatásalbumra. Az újrakeverés, az utómunkálatok csodákra képesek.

Ú, ilyennel én is találkoztam nemrég, 92-es album remaster, és még instrumentalokat is adtak ki hozzá. És ami a legjobb, hogy az idegesítõ számok közti crossfade-eket is kiszedték (én megértem, hogy nagyobb élmény ha full albumot hallgatsz, de ha csak egy számot, akkor ne kezdõdjön már úgy, hogy belecsiripel az elõzõ dal vége :D )
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 16, 2017, 10:43:20 am
Nekem a 2011-es kiadású Hayashibara Megumi: Vintage WHITE válogatásalbuma volt ebbõl a szempontból nagy rácsodálkodás, hogy a '90-es évekbeli dalai mennyire jól szólnak. :)

Ismét segítséget kérnék. Feltettem VirtualBox-ba a Windows XP-t, hogy hátha ezen fut a KaraFun Studio. Talán jó lesz, de azt írja ki, hogy a számítógép nem támogatja a Direct 3D alkalmazásokat. Ezt hogy lehet orvosolni?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Esty - április 16, 2017, 03:11:33 pm
Úh, XP mode-dal én is próbálkoztam, de nekem még a egy õsrégi midiszerkesztõ is szaggatott rajta.
Próbálkoztam azzal is, hogy nem konkrétan az XP mode-ot, hanem simán virutális, és akkor arra XP-t telepíteni, de azon még azt se tudtam elérni, hogy hang legyen.
Lehet, muszáj lesz felraknom egy 32 bites XP-t a gépemre a 7-es mellé. Gondolom külön partícióra kell, ugye?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 16, 2017, 03:49:04 pm
Na ez volt a másik lehetõség, amin én is gondolkodtam, hogy akkor dual boot a gépre, és mindig megkérdezi szépen, hogy melyik Windowst indítsa...
Meg melyik a jobb ilyen program? A VirtualBox mellett a WMware WorkStation-t ismerem, abban úgy emlékszem, hogy több beállítási lehetõség van.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Esty - április 16, 2017, 03:58:00 pm
Megkérdezi? Várjunk, ez nem attól függ, hogy a BIOS-ban hogy van beállítva? Vagy ha nem külön vinyó, hanem csak két partíció van, akkor nem is lehet beállítani, hogy a mondjuk alapból C helyett a D-rõl bootoljon? Úgy értem, hogy csak konkrétan a HDD-t lehet kiválasztani? Vagy ez BIOS függõ?
Bocsi a hülye kérdésekért, de nem értek annyira hozzá. XD
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Leea - április 16, 2017, 05:47:04 pm
HDD-t lehet kiválasztani, de azon belül lehet olyan program, ami egybõl ad Neked listát a létezõ rendszerekrõl, és Te választasz. (Az összes laptopom ilyen
elven mûködött eddig, és a mostani is - másik kérdés, hogy a winemet kinyírtam. Attól még a dual boot mûködik, csak a winem áll le közben kék halállal.)
Csinálhatsz 4 partíciót is külön rendszerekkel, de boothoz BIOS-ban akkor is csak 1 merevlemezt adhatsz meg egyszerre. Attól még utána meg lehet
oldani, hogy ki legyenek listázva a rendszerek. A probléma az lehet csak, hogy melyik rendszert ismeri fel automatikusan...
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roni - április 25, 2017, 07:24:21 pm
Valaki megmentené az életemet, és megmondaná, hogy hol is lehet hozzáadni a vokált a kfn-ekhez? (hogy a végeredmény +Vocal legyen) tudom hogy valahol van ilyen opció, de marhára nem találom, és a régi honlap tutorialja meg ugye már nem elérhetõ... argh
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 25, 2017, 08:55:24 pm
Ezt csak akkor tudod megcsinálni a Studiós a KaraFun-od. Ugye a dal vocal verzióját is hozzá kell adni a fájlhoz. Az a lényeg, hogy ha kész vagy mindennel, akkor a projekt menüpont alatt a zene forrásához hozzá kell adni az off vocal version-t. Ezután alatta találsz egy "zene opciók" részt, és ott lehet vokál segédhangot beállítani, itt állítsd be, hogy a vocal verzió legyen az. Így lesz +Vocal-os a fájl, valamint meg lehet csinálni, hogy Player-ben lejátsszuk azt a kfn-t, akkor hozzá lehet adni a vocal verziót, mint extra sáv. És itt is jelentõsége van annak, hogy a vocal és az off vocal verziók egyezzenek, mert ha nem, akkor kánonban szól a zene. :D
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roni - április 25, 2017, 09:15:43 pm
Bakker... hogy szerzem meg a studios verziót? ;;
megvolt már egyszer, de újrainstalláltam a gépet és ez úgy tûnik nem az XD

nevermind megtaláltam
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 25, 2017, 10:05:46 pm
Mai napig imádkozok magamban azon, hogy én is nevermindolhassak. T_T
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Tukeinon - április 29, 2017, 12:53:19 am
Valaki megmentené az életemet, és megmondaná, hogy hol is lehet hozzáadni a vokált a kfn-ekhez? (hogy a végeredmény +Vocal legyen) tudom hogy valahol van ilyen opció, de marhára nem találom, és a régi honlap tutorialja meg ugye már nem elérhetõ... argh

Mar hogy ne lenne elerheto? => http://port70.net/~estrica/karaoke/tutorial.txt ;)
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 29, 2017, 09:03:14 pm
Hát, több se kell nekem mára. Wakával megoldottuk, hogy mindkettõnk Karafunja studiós legyen, de hogyan... Valami vietnami oldalról szedett le egy crackelt változatot, azt osztotta meg velem. Eléggé egyedi telepítõvarázslója volt, meg nézzétek meg milyen ikonja van. Na mondom neki, most már figyelnek minket a vietnamiak. Ezt az oldalt promotálja: http://nvhproduction.blogspot.hu
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - április 30, 2017, 08:36:44 am
Erre most csak ennyit reagálnék: LoL, WTF :D
Minek kellett nektek amúgy random vietnámi verziót szedni? Fent van a files-on a studio mappában minden, ami kell...
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: 8 - április 30, 2017, 03:14:55 pm
Hát, több se kell nekem mára. Wakával megoldottuk, hogy mindkettõnk Karafunja studiós legyen, de hogyan... Valami vietnami oldalról szedett le egy crackelt változatot, azt osztotta meg velem. Eléggé egyedi telepítõvarázslója volt, meg nézzétek meg milyen ikonja van. Na mondom neki, most már figyelnek minket a vietnamiak. Ezt az oldalt promotálja: http://nvhproduction.blogspot.hu
Nekem is NVH Productionös Stúdióm van. Nem tudom, mi az, de amíg mûködik a program, nem is érdekel.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 30, 2017, 04:10:29 pm
Megnéztem az oldalukat, ez valami cucc az ázsiai országból, akik szintén karaokéval foglalkoznak. Akkor nem vészes? Amúgy neked benne volt a Player? Mert az nekem hiányzik.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: waka - április 30, 2017, 04:13:31 pm
Minek kellett nektek amúgy random vietnámi verziót szedni? Fent van a files-on a studio mappában minden, ami kell...
Nincs hozzá felhasználó-jelszó párosunk... :D Nekem legalább is nincs.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 30, 2017, 04:15:20 pm
Az extra cucc elvileg segítene, de nekem nem. :(
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: 8 - április 30, 2017, 05:13:57 pm
Megnéztem az oldalukat, ez valami cucc az ázsiai országból, akik szintén karaokéval foglalkoznak. Akkor nem vészes? Amúgy neked benne volt a Player? Mert az nekem hiányzik.
Ugyanolyan, mint a normál. De én az NVH-ra rátelepítettem a normál KaraFunt is, így a kettõ együtt mûködik tökéletesen.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 30, 2017, 05:22:31 pm
De amúgy ez a Karafun, ami van nekünk, ez 1.20-as. Nincs nagy változtatás, csak kicsit modernebb a külseje, de amúgy extrákat nem tapasztaltam. Ez az utolsó Karafun változat az elõfizetés elõtt.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roni - április 30, 2017, 10:27:33 pm
Valaki megmentené az életemet, és megmondaná, hogy hol is lehet hozzáadni a vokált a kfn-ekhez? (hogy a végeredmény +Vocal legyen) tudom hogy valahol van ilyen opció, de marhára nem találom, és a régi honlap tutorialja meg ugye már nem elérhetõ... argh

Mar hogy ne lenne elerheto? => http://port70.net/~estrica/karaoke/tutorial.txt ;)
Ááááá, életmentés megtörtént!! Köszönöm szépen ;u;
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Június 21, 2017, 08:38:26 am
Kíváncsi lennék, hogy az új KaraFun mobilos alkalmazásba lehet-e kfn-eket feltölteni, vagy csak az elõfizetéskor használható karaokékat lehet használni.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Lucy - Július 30, 2017, 12:54:36 am
Egy fontos technikai kérdésem volna.
Az a nagy öröm ért, hogy kaptam új gépet, ehhez viszont windows 10 dukált. Ez eddig csodálatos, csakhogy nem tudom telepíteni a KaraFunt.

Mi most a teendõ?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Július 30, 2017, 07:57:29 am
Én nemrég frissítettem Windows 7-rõl 10-re, és nincs ilyen problémám. Ezek szerint már a telepítés sem megy? Ilyennel nem találkoztam. Mert olyan van, hogy nem indul el telepítés után. Hát én személy szerint VirtualBox-ot javaslok, és rátenni egy Windows XP-t, de ha vannak okosabbak, õk hátha jobban tudják.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: kedvesjudit - Július 31, 2017, 10:41:56 am
Egy fontos technikai kérdésem volna.
Az a nagy öröm ért, hogy kaptam új gépet, ehhez viszont windows 10 dukált. Ez eddig csodálatos, csakhogy nem tudom telepíteni a KaraFunt.

Mi most a teendõ?

A legfontosabb,hogy a netet kapcsold ki és úgy rakd fel a régit. Mielõtt visszakapcsolnád a netet indítsd el és kapcsold ki a frissítést.
Ha nem megy írd meg mi a baj.

Nyugi én is 2-3 telepítettem mire sikerült felraknom a Windows 8.1-re.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Lucy - Július 31, 2017, 11:43:21 pm
Holnap kipróbálom, amiket írtatok és meglátjuk mi lesz. Köszönöm. :)
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - Augusztus 16, 2017, 01:02:42 pm
Elolvastam a jó kis tutorialt: http://port70.net/~estrica/karaoke/tutorial.txt, viszont lenne két kérdésem.

1. Full angol számnál ugye kiejtett szótag szerint tagolunk? Tehát a "fiction"-bõl "fic/tion" lesz, a "some" pedig marad egy szótagként, igaz?
2. Mi a helyzet akkor, ha egy magánhangzó nyújtva van? Példa: A szöveg szerint: "Anata wa dare?" Énekelve pedig: "Anata wa da a re?"
Egyelõre nem írtam bele az extra a-t, mert csak nyújtja, de éneklés szempontjából meg könnyítené.
(https://soundcloud.com/user-961287835-455825623/kami-iro-awase-tv-size 0:40 körül)
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: mazsıbazsı - Augusztus 16, 2017, 01:08:03 pm
Elolvastam a jó kis tutorialt: http://port70.net/~estrica/karaoke/tutorial.txt, viszont lenne két kérdésem.

1. Full angol számnál ugye kiejtett szótag szerint tagolunk? Tehát a "fiction"-bõl "fic/tion" lesz, a "some" pedig marad egy szótagként, igaz?
2. Mi a helyzet akkor, ha egy magánhangzó nyújtva van? Példa: A szöveg szerint: "Anata wa dare?" Énekelve pedig: "Anata wa da a re?"
Egyelõre nem írtam bele az extra a-t, mert csak nyújtja, de éneklés szempontjából meg könnyítené.
(https://soundcloud.com/user-961287835-455825623/kami-iro-awase-tv-size 0:40 körül)

Talán én vagyok a legkevésbé kvalifikáltabb, hogy ilyenre válaszoljak, de:

1. én is így csináltam
2. - vagy ~-lal jelezném, esetleg hosszabban tartó effect-tel az adott szótagon/betûn
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - Augusztus 16, 2017, 01:30:16 pm
Roloca:
Én is kiejtés szerint szótagolok angol számoknál. (Meg mondjuk minden másnál is, ha belegondolok.) Mondjuk ez is tud kacifántos lenni, ha pl. japán elõadó énekel angolul és valamit azzal az ízes japán kiejtéssel tagol. :D
Ahogy az elharapott szótagokat én általában kiaposztrófozgatom, a plusz hajlításokat viszont vagy egyáltalán nem, vagy kötõjellel (- esetleg –), vagy hullámjellel (~) szoktam jelölni, ahogy mazsibazsi is írta. :)
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - Augusztus 16, 2017, 04:51:14 pm
Belefutottam egy furcsa hibába, amit még az újratelepítés sem oldott meg. Valaki találkozott hasonlóval?
A timeline meg az alatta lévõ cuccok látszólag nincsenek szinkronban, valójában viszont igen.
Eléggé zavaró, hogy máshol fut a timeline, meg máshol a szöveg, background, stb. vonala.

EDIT: Megoldódott, de azért kint hagyom hátha más is egyszer belefut. Szóval a Windows magától átrakta a kompatibilitást és letiltotta az átméretezést magas DPI beállítás esetén.
Így viszont elcsúszott az egész timeline.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Narumi - Szeptember 11, 2017, 07:46:03 am
Olyan technikai problémám akadt a drágasággal, hogy a szövegeffektek a szerkesztõben és a lejátszóban nincsenek köszönõviszonyban.
Egy-egy szót, sort akarok átszínezni, a szerkesztõben rendben helyén van az effektpöcök, és úgy játssza le, ahogy azt elképzeltem.
A rendes lejátszóban meg eggyel több szótagot is beszínez... Ezt most miért csinálja? Ha túl közel van egymáshoz a két szótag, nem tudja értelmezni, vagy mi van?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Lucy - Szeptember 20, 2017, 01:45:57 pm
Ez annak idején nálam is rendszeres hiba volt, nem tudtam vele mit kezdeni. Addig kísérleteztem az effekt tologatásával, míg jó nem lett, vagy egyszerûen már csak hagytam, ha nagyon kiverte nálam a biztosítékot. XD

És jelentem, újra bõvítem a KFN készítõk sorát, ugyanis Tuki studio-jával bár nem tudtam mit kezdeni, mert a gépemen sehogy sem akart elfutni, megoldottam másképp. Úgyhogy van studio editorom és playerem is (ha kicsit kacifántosan is). :D
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Narumi - Szeptember 20, 2017, 08:54:29 pm
Közben ebben a percben oldottam meg én is, addig-addig húztam közel egymáshoz a pöcköket, hogy végül beállt a rend.
(De erre meg persze lélekben kitaláltam, hogy számot váltok vasárnapig, mert nah... xD)
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Január 13, 2018, 01:05:48 am
Komolyan mondom, ha megtanulok programozni (márpedig lesz majd egyetemen programozás), akkor megcsinálok telefonra egy kfn lejátszó programot, ha már az új Karafun nem játszik le általunk készített kfn-eket. Jó lenne telefonon, útközben is gyakorolni.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Január 14, 2018, 09:37:55 am
Szóval megbeszéltük ezt a dolgot élõben, õszinte örömömre szolgál, hogy okoztam néhány derûs percet Leeának, de például onnan vettem, hogy megtanulhatok ilyen programot csinálni, hogy van egy ilyen könyv is: https://www.libri.hu/konyv/androidos-szoftverfejlesztes-alapfokon.html Ebbõl gondoltam, hogy a szoftverfejlesztés nem lehet annyira nehéz, ha rászánom magam, mint ahogy gondoltam. Aztán, hogy kfn forráskódját kell megnézni, meg értelmezni, odáig már nem jutott el a tudatom.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Leea - Január 15, 2018, 12:29:07 am
Én eddigi pályafutásom során még senkit nem láttam, akinek sikerült csak könyvbõl megtanulnia programozni. Ha már ismersz egy programozási nyelvet jobban, akkor lehet, hogy megy könyvbõl, mert már van viszonyítási alap, és tudod hogy mûködnek az alapvetõ dolgok, de nulláról lehetetlennek tartom. Pláne, hogy elõször rá kell állni arra a gondolkodásmódra, ami ehhez kell, és ahhoz egy könyv szerintem vajmi kevés...
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Január 15, 2018, 01:56:49 am
Találkoztam többféle programozásos könyvvel, amik mind egy-egy programozási nyelvet tanítanak meg. Annyi rálátásom van már a dologra, hogy igazat adjak neked abban, hogy ez tényleg olyan, hogy rá kell állni a dologra gondolkodás terén. Pont az volt ijesztõ számomra, hogy volt egy informatika tanárom, aki olyan magas szinten tudta a dolgokat, hogy szinte a való életben is algoritmusokban gondolkodott. Nem tudom elképzelni, hogy én ebbe ennyire belemenjek. A másik számomra szélsõséges példa, amikor voltam retro videojáték kiállításon, és levetítettek egy filmet a nagy magyar videojátékokról, azok készítõi beszélgettek arról, hogy készültek a játékok. Ott is olyat meséltek, hogy hetekig alig mozdultak ki, órákon át csak a számítógép elõtt ültek, és fejlesztették a játékot, volt olyan, hogy a munkahelyen aludtak, és még a fizetésüket is elfelejtették felvenni. Ez már az az állapot, amikor az identitásukat teljes mértékig átadták a hobbijuknak (merthogy szenvedéllyel beszéltek a videojáték-fejlesztésrõl, az tény), és szinte semmi életük nem volt azon túl. Én úgy vagyok vele, hogy szeretem a számítástechnikát, szívesen mélyülök el benne, de van mellette jónéhány dolog is, amivel szintén nagyon szívesen foglalkozok, és az, ha csak egy hobbimmal foglalkozhatnék a többi árán, az nálam lehet, hogy okozna akkora kiégést, mintha olyat dolgoznék, amit nem szeretek. Ezek szerint komoly programok írására alkalmatlan az, aki nem áldozza fel az identitását, mert olyan szintû tudást követel meg?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Leea - Január 15, 2018, 04:57:51 pm
Egy programot nem lehet úgy elkészíteni, hogy egyik nap leülsz, dolgozol rajta 1-2 órát, másnap megint, utána esetleg kihagysz pár napot... Már csak azért sem, mert másnap már nem fogsz mindenre emlékezni, és akkor eleve azzal kezded, hogy megnézed, mit hogyan csináltál, hogy tudjad folytatni, és akkor nem sok idõ marad a folytatásra. Ha hatékony akarsz lenni, akkor érdemes minél egybefüggõbben megoldani a problémát. A játékfejlesztés pedig nagy munka, az tényleg olyan gép elõtt lakós. Arról nem beszélve, hogy ha végeztél a programmal, ott még nincs vége, mert akkor jön a hibajavítás... Ami néha hosszabb idõ, mint magát a progit megírni. Ha nem vagy eléggé elkötelezett ezen irányba, akkor nem lesz belõled programozó... Nem a tudásszint a kérdés ebben az esetben (bár az is számít), hanem hogy sokáig (akár napokig) tudj koncentrálni egy adott feladatra, és ha nem jó, akkor tudd máshogy megoldani. (Szóval az, hogy mennyi idõt fordítasz rá, az nem feltétlenül a tudásszinttõl függ.) Az is igaz, hogy nem kell mindjárt videojáték fejlesztésben gondolkodni, mert az már tényleg nagyon extrém eset. De ha én nekiállok egy feladatot megoldani, akkor addig nem tudom otthagyni, amíg meg nem oldom, függetlenül attól, mennyi idõt vesz igénybe, mert ha mással próbálok foglalkozni, akkor is azon jár az agyam, hogy mi nem jó még, és min kéne változtatni...
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Január 15, 2018, 09:15:54 pm
Én meg effektíve nem tudok egy dologra nagyon sokáig odafigyelni, nálam itt is bukó a dolog. Ugyanakkor el tudom képzelni, hogy egy játékfejlesztés tényleg nagyon hosszú legyen, mert ha el is készül a játék, annak valami irdatlan hosszú algoritmusa van, és ha valami hibát fedeznek fel, azt megtalálni... De ugyanígy ez bármelyik másik programra igaz, aminek ha nagyon hosszú az algoritmusa, annak szintúgy nehéz megtalálni a hibáját. A feladatmegoldás nálam is játszik, hogy idegeskedek rajta, csak én azt fedeztem fel magamon, hogy ha félbehagyom, és másra összpontosítok, akkor hamarabb eszembe jut az ottani problémára a megoldás.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Leea - Január 15, 2018, 10:18:22 pm
Attól függ... Az szintaktikai hibát könnyû megtalálni, kijelzi az adott környezet. A szemantikai már nagyobb probléma, mert ott ki kell találni, hol bukott meg a logikánk... De ugye nem gondolod, hogy egy játék programját megírók csak a végén futtatják le a mûvüket? Kis részegységenként kell ellenõrizni. Ha vége, akkor jön a game tesztelése, amit elõször a készítõk, majd pedig kívülállók tesztelnek, és akkor jönnek a hibák meg a javítások... És ez a folyamat a internetre felpakolás/piacra dobás után sem áll meg, mert még akkor is találhatnak hibákat... Akkor meg jönnek a patch-ek...
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Január 16, 2018, 01:39:44 pm
Igen, arról tudok, hogy fõleg PC játékokra szoktak különbözõ javításokat kiadni, illetve már konzolokra is. Csak amíg nem volt a konzolokon internet, addig ebbõl a szempontból konzolokra sokkal nehezebb volt játékokat fejleszteni, mert ott a lemezen marad a játék, nincs mire feltelepíteni, így javítani sem lehet az esetleges hibákat. Így konzolra sokkal hosszabb idõ játékot fejleszteni. PC-nél meg megteszik azt, hogy esetleg kiadják félkész állapotban, ha felfedezik a hibákat, azokat majd késõbb kiadják. Most már konzoloknál is lehet ilyen, jönnek is a különbözõ verziószámú játékok ilyen-olyan javításokkal, fejlesztésekkel.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - Január 24, 2018, 01:45:43 am
Az hogy lehet hogy a szöveg amikor lerakom az editorban pontosan ott van ahol kell, de amikor visszahallgatom akkor el van csúszva?
Nem az egész szöveg van elcsúszva csak az az egy szótag. Persze full sebességen nem fog látszani, de 50%-os lassításon triggerel :D
Mihez igazodjak? Halláshoz vagy az editorhoz?

Oh még egy kérdés. Úgy lehet új sorba kezdeni a szöveget hogy nem nézi külön szótagnak?

V
A
L
A
M
I

ilyesmi lenne az elképzelés, de mivel külön szótagnak néz minden új sort, ezért össze van nyomorítva mert kénytelen vagyok minden betût szinkronizálni.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - Január 26, 2018, 08:32:33 pm
Az hogy lehet hogy a szöveg amikor lerakom az editorban pontosan ott van ahol kell, de amikor visszahallgatom akkor el van csúszva?
[...]
Oh még egy kérdés. Úgy lehet új sorba kezdeni a szöveget hogy nem nézi külön szótagnak?
Ilyennel még nem nagyon találkoztam, nekem ha csúszik, akkor konzekvensen mindenhol csúszik. Szerintem idõzítsd le hallás alapján, aztán úgyis ránézünk majd (Tuki is meg valszeg én is :D). [Az is lehet, hogy nálunk nem lesz elcsúszva, láttam már érdekes dolgokat Win 7 alatt :') ]

Nekem még nem sikerült rájönnöm a sortörés szótörés nélkül trükkre, szerintem max. új szövegsávval/-okkal és vertikális eltolással tudnád elérni a kívánt hatást (már ha jól értem, és azt szeretnéd, hogy szépen egymás alatt jöjjenek a szó betûi, de aztán szótagonként színezõdjenek).

Kicsit vissza sm4e témájára is: nem vagy egyedül a gondolattal, hogy androidra is kéne már egy rendes KaraFun Player, ami actually lejátssza a KFN-eket. ;)
https://www.ulduzsoft.com/2012/10/reverse-engineering-the-karafun-file-format-part-1-the-header/
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Január 27, 2018, 11:49:47 am
Na, ahogy elnézem, most is Vietnamból jön a megoldás. Ha ez egy programozási algoritmus lenne, rettegek. Másfelõl meg örülök, hogy másokat is foglalkoztat a dolog, mert karaokénál is többször éreztem azt, hogy jó lenne átnézni a kfn-t, mielõtt éneklek. Egyébként biztos, hogy nem magától lett a Karafun elõfizetõs, meg vették ki az Editort. Vélhetõen voltak jogi problémáik bõséggel, ezért is módosították a KaraFunt nemcsak úgy, hogy nincs benne az Editor, hanem hogy a mobilos alkalmazás nem vesz be semmilyen fájlt. De ha a vietnamiak ezt is megoldják, az szép lesz.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - Január 27, 2018, 04:40:55 pm
Elvileg már megoldották:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ulduzsoft.karplayer
Állítólag lejátssza a KFN fájlokat is.

Szerk.: kipróbáltam több KFN-nel is, nekem nem jött össze, "Font not found Droid" hibaaüzenetet kaptam mindegyikre (pedig direkt betettem több olyat is, amirõl tudom, hogy nincs benne spéci betûtípus és háttéreffekt se). :(
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - Január 27, 2018, 07:32:08 pm
@Mystra: 
Azt asszem sikerült megoldanom. Menj a beállításokba, Text Formatting, Font Family és válaszd ki a Roboto Regular-t.
A probléma nem az hogy a KFN speciális fontot tartalmazna, hanem az hogy a telódra nincs az a fontkészlet telepítve,
ami az alkalmazásnak default.
Meg az Advanced Settings-ben a Rendering FPS-t húzd fel a legmagasabbra, mert 20 FPS-en csapnivaló.
Mondjuk így se nagy szám, sokszor out of sync és a Karafun "_" jelölését se ismeri, se a színeket,
de ha nagyon nem tudsz meglenni karaoke program nélkül a telón akkor nem rossz alternatíva :D

Oh és ahogy nézem progresszív az egész (20 másodperc alatt végigért az ~Instrumental~ jelzésen)
Plusz a "GOMEN NASAI!" A,I és ! karaktereinél belassult (mert ott jött az instru csak még nem illesztettem be) :D
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - Február 03, 2018, 10:14:14 am
Roloca: én speciel nézegetem eleget a KFN-eket Con elõtt a gépemen, nem különösebben érzem szükségét annak, hogy tabletrõl/telefonról is csapassam :D (fõleg nem úgy, ha nem képes lejátszani egy az egyben a KFN-eket, hanem progresszívet csinál belõle és hasonlók, ennek így nem sok értelmét látom). Mindenesetre köszi, hogy ránéztél te is, meg hát valamiféle megoldás született a problémára (lejátszatható vele egy KFN), bár kétlem, hogy amire sm4e szeretné használni, arra is megfelel ez a program. :|
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Február 28, 2018, 01:24:07 am
Részint azért is volt 5 óra a kfn készítése, mert egy teljesen egyedi problémába ütköztem. Szürke színû lett az egyik függõleges szöveg sáv. O_O 8 éve csinálok kfn-eket, de ilyennel még nem találkoztam. Ennek az lett a következménye, hogy annak a sávnak a szövege nem látszott a karaokéban. Még szerencse, hogy folyamatosan mentettem, de így is teljesen ki voltam borulva, mert ha már ilyen sokáig megcsináltam, akkor szerettem volna még ma befejezni. A fél országot felkeltettem, hogy segítséget kérjek, hogy mégis mi ez. Újraindítás nem segített, tüzetesen körbenéztem, de csak nagy nehezen sikerült rájönni, hogy a Project -> Sáv státusza -> Sáv engedélyezése részbõl valahogy kijött a pipa, azt kellett visszacsinálni. Valami gombkombinációt nyomtam meg véletlenül, és attól lett szürke, vagyis tévedésbõl le lett tiltva.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - Február 28, 2018, 12:14:11 pm
Sikerült már valakinek visszaállítani egy KFN régebbi verzióját?
Tegnap nekiálltam volna hogy most befejezem a KFN-emet, igazítás, díszítés deeee
amikor betöltöttem, megjelent a "No music!" felirat.
Furcsának találtam elvégre mindent be szoktam importálni a Librarybe.
Hiába próbáltam adni neki új zene fájlt, kitörölt mindent(lyrics, szövegszín, illesztés)
Miután egy fél napom elment rá és nem találtam semmi hasznosat, úgy gondoltam hogy akkor újracsinálom.
De azért feltenném a kérdést: van valakinek tuti megoldása amivel visszaállította a KFN-jét egy régebbi állapotra?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Mystra - Március 01, 2018, 11:58:55 am
Részint azért is volt 5 óra a kfn készítése, mert egy teljesen egyedi problémába ütköztem. Szürke színû lett az egyik függõleges szöveg sáv. O_O 8 éve csinálok kfn-eket, de ilyennel még nem találkoztam. Ennek az lett a következménye, hogy annak a sávnak a szövege nem látszott a karaokéban. Még szerencse, hogy folyamatosan mentettem, de így is teljesen ki voltam borulva, mert ha már ilyen sokáig megcsináltam, akkor szerettem volna még ma befejezni. A fél országot felkeltettem, hogy segítséget kérjek, hogy mégis mi ez. Újraindítás nem segített, tüzetesen körbenéztem, de csak nagy nehezen sikerült rájönni, hogy a Project -> Sáv státusza -> Sáv engedélyezése részbõl valahogy kijött a pipa, azt kellett visszacsinálni. Valami gombkombinációt nyomtam meg véletlenül, és attól lett szürke, vagyis tévedésbõl le lett tiltva.
Lenyomtál a sávon állva egy m betût (mute). Újbóli lenyomásával visszaáll a rend.

Roloca: velem is volt már hasonló finomság, hogy elveszett egy jó 4-5 órás effektezésmunkám, sajnos nem jöttem még rá, hogy lehet visszacsinálni az ilyesmit, de azóta minden KaraFun telepítés után beállítom az autosave-et... (30 percenként ment egyet, így csak max. fél óra munka megy kárba :')
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: mazsıbazsı - Március 11, 2018, 10:34:24 pm
Heyy! Aki borral káefenezik, az meg tudná súgni, hogy esetleg miféle dependenciáji vannak ennek a cuccmuccnak?
Kell valami direktiksz déelell, vagy csak valamit állítgassak a winecfgben?? Egyéb finomság bortrükkökbõl?

Btw, ez a notebook: OpenSUSE Tambölvíd, 6gen i3, tehát HD 530-as VAC-rel, és van benne egy GF 940MX, hogy szórakozzunk is...
Azt jelenti nagy vonalakban, hogy ha sikerül is feltelepítened az envidija drájvert, akkor még a bumblebeevel is szórakozhatsz, hogy fusson minden normálisan.
Az "access violation" hiba okára fél óra hajtépés után rájöttem: KaraFunnak nem elég az inteles 2d gyorsítás, csak az envidiás kártyát használva akar elindulni, szóval mindenképpen "optirun" paranccsal kell indítani.

A másikra próblémára viszont nem jöttem rá, hogy hogyan orvosoljam.  Csatoltam róla képet. Valakinél volt hasonló?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Tsuki - Március 11, 2018, 11:03:50 pm
Mazsi:
Szerintem én vagyok melletted az egyetlen alkoholista kfn-es (Leea csal... neki ablakos is van és a borost nem szereti annyira, mint én).
Ilyet még nem tapasztaltam... Bár én suse alatt nem próbáltam, mert ubival nyomulok kb amióta egyáltalán kfnezek... Ubuntu alatt ilyesmikkel sose problémázott vagy csak szerencsém volt, de az aktuális wine verzióval futott egészen szépen. Kicsit lassan ugyan és a legújabb frissítés óta magyart nem fogyaszt, csak angolul tudom feltelepíteni a karafunt :D
Nem tudom, mit hol lehetne baszogatni neki, de az az eddigi konklúzióm, hogy minél inkább az egyszerû beállításokkal ügyködtem, annál nagyobb eséllyel indult a wine is rendesen meg a karafun is egészségesen.
Ez most nem segített sokat, tudom... :D de érezd, hogy nem vagy egyedül alkesz.
Leea sensei, esetleg van ötleted?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: mazsıbazsı - Március 11, 2018, 11:29:51 pm
Ólrájt.


Az ftp-n fennt lévõ dologból telepítve a Player és az Editor is mûködik. Ha megpróbálom átméretezni a preview ablakot, akkor még simán rákot kap, de használható.
Õ kérte is a DirectX 9-et.

A kétes eredetõ Studio viszont még mindíg garbage. 

Tsuki: Esetleg el tudnád küldeni a mappát úgy ahogy van, telepítve?



Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Tukeinon - április 06, 2018, 09:48:39 pm
Az hogy lehet hogy a szöveg amikor lerakom az editorban pontosan ott van ahol kell, de amikor visszahallgatom akkor el van csúszva?
Nem az egész szöveg van elcsúszva csak az az egy szótag. Persze full sebességen nem fog látszani, de 50%-os lassításon triggerel :D
Mihez igazodjak? Halláshoz vagy az editorhoz?

Oh még egy kérdés. Úgy lehet új sorba kezdeni a szöveget hogy nem nézi külön szótagnak?

V
A
L
A
M
I

ilyesmi lenne az elképzelés, de mivel külön szótagnak néz minden új sort, ezért össze van nyomorítva mert kénytelen vagyok minden betût szinkronizálni.

Az hiszem \ karakterrel lehetett uj sort kezdeni egy szotaggal (most eppen nem tudom kiprobalni, de ugy remlik ugy lehet). Masik opcio, hogy csinalsz uj sort, classic karaoke beallitassal, es ott kivalasztos hany sor latszodjon.
A lejatsas alapbol csuszik. A beallitasok kozott ki kell kapcsolni, hogy ugy mutassa, ahogy az eredetileg idozitve van. Ezen kivul vannak olyan effektezesek, amik ugy tunnek, mintha kicsit csusznanak. Kicsit lehet a parameterukn modositani, hogy jobb legyen.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Tukeinon - április 06, 2018, 09:53:22 pm
Sikerült már valakinek visszaállítani egy KFN régebbi verzióját?
Tegnap nekiálltam volna hogy most befejezem a KFN-emet, igazítás, díszítés deeee
amikor betöltöttem, megjelent a "No music!" felirat.
Furcsának találtam elvégre mindent be szoktam importálni a Librarybe.
Hiába próbáltam adni neki új zene fájlt, kitörölt mindent(lyrics, szövegszín, illesztés)
Miután egy fél napom elment rá és nem találtam semmi hasznosat, úgy gondoltam hogy akkor újracsinálom.
De azért feltenném a kérdést: van valakinek tuti megoldása amivel visszaállította a KFN-jét egy régebbi állapotra?

Egyik szamnal belefutottam en is, elgalabbis azt hiszem, hogy ugyanabba.
Nekem ez akkor jott elo, amikor a szamban a zene be volt linkelve. Hiaba adod hozza a szamot, ha kulso fajlent van belinkelve, es nem a sajat szamai kivalasztva, akkor azt fogja hasznalni. Ha azt a fajlt letorlod (vagy masnak odaadod azt a KFN-t), akkor az jelezni fogja, hogy nem talalja a fajlt.
Ilyenkor azt lehet trukkozni, hogy kivalaszatas egy tetetszoles szamot, majd utana atallitod a belle levo szamokat.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - április 16, 2018, 01:13:29 am
Tukeinon: Ohh bocsi csak most láttam hogy válaszoltál :/
A "\" jelet kipróbáltam, sajna nem azt csinálja amit kéne, de igazából már el is felejtettem hogy mit akartam csinálni vele és beadtam a KFN-t, szóval mindegy is. :D
A másiknál meg konkrétan tönkrement a KFN. Mindent szépen beimportáltam a Library-be (mint mindig), de miután adtam neki új zenét, utána a szöveg is üres volt (mintha sose recordoltam volna).
Szóval eléggé fura volt de nekiestem mégegyszer aztán megcsináltam. Azóta legalább két másolat van minden WIP KFN-rõl :D
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - Október 29, 2018, 11:17:00 am
Felgyülemlett bennem egy-két kérdés, amiket fel is tennék gyorsan :D
1. Van valami maximum a channel számra? Jelenleg ott tartok hogy több sávom van díszítésre, mint rendes szövegre (7 szöveg, 6 dísz + a background :D ).
Bele fogok futni valamiféle lockba (mert még valószínûleg kelleni fog :D ) vagy nem fogja meghatni?

2. A vertical illetve horizontal offset ugyanúgy mûködik minden gépen/monitoron? Elég precíz számokkal dolgozom és jó lenne tudni hogy amellett hogy mazochista vagyok, feleslegesen is dolgozom vagy sem :D
Elôre is köszi a válaszokat^^
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Október 30, 2018, 02:12:29 am
Úgy emlékszem, hogy 8 az, aki 6-8 sávval dolgozott egyszerre, nekem eddig 4 volt a maximum. Arra is nehéz volt figyelni, követni, úgyhogy nem is szeretnék sokkal többel foglalkozni. Bár ha csinálnék még Animelo Summer Live betétdalokat, azokat kb. 40-en éneklik, és mindegyiknek külön sáv...
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Leea - November 01, 2018, 11:00:00 am
Bár ha csinálnék még Animelo Summer Live betétdalokat, azokat kb. 40-en éneklik, és mindegyiknek külön sáv...

Mi a fenének rá 40 sáv? Annyit már a gép sem bírna (az enyém már a négyet sem), nincs az a memória és virtuális memória mennyiség... Nem 40-en énekelnek egyszerre több szólamban, úgyhogy 3-4 sávval tökéletesen megoldható lenne színezéssel akár. Én a 7 emberes + 1 közös éneklõs dalt 3 sávból simán ki tudtam hozni...
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - November 05, 2018, 11:00:31 am
Nem így csinálnám meg, nyugi. ^^' Amiket megcsináltam, azok is mind egysávosok.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Tsuki - November 07, 2018, 12:11:57 pm
Felgyülemlett bennem egy-két kérdés, amiket fel is tennék gyorsan :D
1. Van valami maximum a channel számra? Jelenleg ott tartok hogy több sávom van díszítésre, mint rendes szövegre (7 szöveg, 6 dísz + a background :D ).
Bele fogok futni valamiféle lockba (mert még valószínûleg kelleni fog :D ) vagy nem fogja meghatni?

2. A vertical illetve horizontal offset ugyanúgy mûködik minden gépen/monitoron? Elég precíz számokkal dolgozom és jó lenne tudni hogy amellett hogy mazochista vagyok, feleslegesen is dolgozom vagy sem :D
Elôre is köszi a válaszokat^^

1.: nem sikerült még kimaxolnom a sávok számát, de minél több "extra" sávot raksz bele, annál nehezebben fog elindulni, betölteni a kfn és ha sikerül is elindulnia, szaggatni fog, mint állat... már a 3 szövegsávnál is akadozik, ha agyon van mellette effektezve
2.: az eltolásokat nem szokta szétcsúsztatni, azok fixen ott vannak, ahova beállítod, monitortól/géptõl függetlenül :)
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Midori Aida - December 19, 2018, 10:17:05 pm
Nekem a tagoláshoz/szöveghez lenne kérdésem: a már említett "japán dalban csodás kiejtéssel egy-egy angol szó" effektus esetén a konkrét szót (pl. potential) írjam bele, vagy a szótagolást és éneklést megkönnyítve fonetikusan (jelen esetben: potensharu)?
A választ elõre is köszönöm!
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Tsuki - December 20, 2018, 12:03:01 pm
Midori Aida:
Ezt a kérdést én úgy szoktam eldönteni, ha konkrétan kiénekli az összes szótagot (ha ebben az esetben "po-ten-sha-ru" hangzik el), akkor inkább japánosan írom. Ha viszont nincs külön hang minden szótagram csak "bénán" mondja (pl volt egy számban DEATH, énekelve "deszü"), akkor meg az angolt írom. :)
Ettõl függetlenül ezt is lehetne angolul tagolni: "po/ten/tia/l" ha nagyon erõs az "ru" a végén... :D) Szerintem erre nem lehet konktrét szabályt felállítani.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Midori Aida - December 20, 2018, 09:55:33 pm
Tsuki:
Köszönöm, valahogy így gondoltam én is :)
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - Február 19, 2019, 01:02:20 pm
Egy olyan érdekes hibát fedeztem fel, hogy más a Playerben meg más az Editorban az ábrázolás.
Visszamentem ellenõrizni a Party x Party-t és Len szövegszínezése a Playerben el van csúszva, Editorban viszont nem. Valaki találkozott hasonlóval? :D

Playerben: https://cdn.discordapp.com/attachments/510067206340608003/547368736038977536/unknown.png
Editorban: https://cdn.discordapp.com/attachments/510067206340608003/547371871130353684/unknown.png
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 02, 2019, 09:55:23 pm
Gyakran találkozok dalszövegeknél olyannal, hogy "tte" végzõdést külön írják? Ez így helyes? Én szinte mindig kijavítom, és egybe írom az igével. Ez olyan, mint az ige "te" formája, nem?
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Leea - április 03, 2019, 04:04:48 pm
Gyakran találkozok dalszövegeknél olyannal, hogy "tte" végzõdést külön írják? Ez így helyes? Én szinte mindig kijavítom, és egybe írom az igével. Ez olyan, mint az ige "te" formája, nem?

A japán nyelv a magyarhoz hasonlóan agglutináló ("ragasztó"), azaz a toldalékot a szóhoz ragasztja, ergo full hülyeség külön írni... Olyan mintha magyarban azt írnád, hogy "ír sz", mivel az ige ragjáról van szó. Engem is zavar, ha különírják, és én is mindig átírom. Hogy erre van-e konkrét szabály, azt nem tudom, de a szememnek fáj...
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 03, 2019, 06:54:19 pm
Hát megértem. Akkor jól teszem, hogy egybe írom, csak annyi ilyet látok, hogy már magam kételkedek abban, hogy jól csinálom-e vagy sem. És pontosan ez jutott nekem is eszembe, hogy ez pont olyan, mintha a magyarban is külön írnánk a toldalékokat a szótõtõl.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Leea - április 04, 2019, 12:40:22 am
Fõleg, ha abból indulunk ki, hogy õk egyáltalán nem használnak szóközt még a mondaton belül sem... :D
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - április 05, 2019, 11:11:18 pm
Ha biztos vagy benne hogy valaminek a vége, akkor tényleg furcsa hogy külön van írva.
Viszont van a "to (+ bármilyen ige, általában az "iu")" casual formja a "tte". Azt viszont általában külön szoktam írni.
Amúgy meg a fan oldalak eléggé megbízhatatlanok ilyen szempontból.
Volt olyan hogy teljesen lehetetlen helyen választották el a szöveget, rossz olvasatát használták a kanjinak holott kihallatszik a jó, de volt olyan is hogy létrehoztak egy új kanji kompozíciót, amit japán haverom is csak nézett, majd mondta: Ilyen nem létezik.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - április 06, 2019, 08:45:21 am
Ja, hát ez a kanji a másik, ami komoly fejtörést okoz egyeseknek. Máig az egyik legemlékezetesebb ilyen félreírás a 2013-as Rozen Maiden openingje, ahol "kurenai" volt írva, pedig énekesnõ teljesen nyilvánvalóan "beni"-t énekel. Az ALI PROJECT meg szeret játszani az olvasatokkal.

Amúgy azért is vagyok bizonytalan, mert nekem nem áll olyan magas szinten a nyelvtudásom. Sokat nem tanultam még. Arról nem beszélve, hogy mivel most már egyre inkább kanjival írjuk azokat, amiket tudunk, nem romanizálunk, ezért nem is tanuljuk azt, hogy mit hogy kell írni. De ezek szerint mindent egybe. A "na" esetében volt nehéz szembesülnöm azzal, hogy egybe kell írni. Ezt szinte mindenki külön írja, és ez a kép maradt meg bennem, és hozzászokni agyban ahhoz, hogy egybe kell írni.
Lényeg a lényeg: ragokat egybe, partikulákat külön.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - április 06, 2019, 10:11:32 am
Nem tudom, számomra a "na" külön írandó. Hiába ugyanúgy melléknév, mondatoknál is úgy érzem hogy kevésbé "tapad", mint az i verziós társa.
Beszédben is úgy szoktam hallani hogy van ott egy pici szünet, pl: benri na a benrina helyett), így megszoktam hogy külön írom.
Bár igen, ez egy érdekes téma, tekintve hogy a japánoknak nem kell vele foglalkozniuk, hiszen kb mindent egybe írnak :D
Ha valami nagyon nagy hülyeséget mondtam, javítsatok ki nyugodtan :D
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Tsuki - Július 29, 2019, 02:28:55 pm
Ééés ugye, amit most szombaton a Binary Star produkált, hogy lemaradt a szöveg a zenéhez képest. Vagy csak én nem ismertem a számot eléggéé...? Itthon nem volt vele semmi gondom. Talán inkább a vas gyenge a milkdropokhoz?

Belenéztem itthon is ma ismét. Semmi probléma nélkül simán végigvitte. Néztem jobbra, balra beállításokat, megnéztem editorban is stbstb, semmi krónikus baja nincs magának a kfn-nek és alapvetõen a lejátszónak sincs ezzel konkrétan baja.
"A vas gyenge" felvetés sem helytálló, mert ezt még conon striguláztam magamnak, hogy melyik kfn-nél volt bármi féle hiba és esetleg milyen körülményei voltak. Direkt figyeltem, mikor valaki az Imagine Dragons - Warriors számát énekelte, mert az aztán halálra van effektezve, milkdroppal, sok képváltással, meg mindennel, amit Mystrából ki lehet hozni és simán végigment conon.
Sajna nincs összefüggés, mert késõbb meg random megakadt a kép a hanghoz képest valamelyik hullaszimpla egy-kép-egy-effekt-végig kfn-ben...
A problémát én abban látom, hogy a Karafun ezen verziójához már nincs semmiféle támogatás, frissítés stb... ez utoljára xp-n futott normálisan. Ehhez képest mi viszont egyre erõsebb technikát pakolunk rá, egyre újabb/jobb eszközökkel/op rendszerrel dolgozunk. emiatt szerintem kissé megbízhatatlanná kezd válni maga a karafun.
Opció A: elviseljük, hogy ilyen kis SNI-s szoftverrel kell élnünk és örülünk tovább, hogy tudunk kfn-eket szerkeszteni magunkat, aztán ha épp elcsúszni van kedve, akkor túllépünk rajta
Opció B: kövi conon kipróbáljuk az aktuális verzióját a Karafunnak, ami egyrészt zárolt, ahhoz már nem szerkesztünk semmit, másrészt szétbassza egynémelyik effektet és olvashatatlanná teszi, harmadrészt fizessük ki a vele kompatibilis számokat, ha énekelni akarjuk
Opció C: remélem, nincs igazam és valakinek van jobb ötlete a Karafun eféle furcsa viselkedésformáinak orvoslására.
Természetesen nem vitát indítani akarok ezzel, hanem én ezt látom, ezt tapasztaltam, de tényleg várom az ötleteket a megoldásokra :)
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: supermario4ever - Július 29, 2019, 10:00:40 pm
A csúszást én a képek és zenéknél vettem észre, amikor énekeltem a GHOST SWEEPER-t. Késõbb indult meg a kép, ahogy a zene, és ez kicsit illúzióromboló volt ahhoz képest, hogy ennél a dalnál nagyon figyeltem az effektezésre. Volt arról szó régebben, hogy az sem mindegy, mely operációs rendszerrõl indítjuk a kfn-t. Ha jól tippelek amúgy, az 1.18-as kfn-t használjátok. Érdemes lenne az utolsó, még szerkesztõ változatra áttérni, az 1.20-asra.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Roloca - Július 30, 2019, 12:10:59 am
Abban szerintem mind egyetérthetünk, hogy a Karafun furcsa dolgokat tud produkálni. Szombaton a Yumekuinél úgy éreztem, hogy a szöveg el van csúszva, viszont amikor másnap Sora énekelte, akkor meg rendben volt (meg most itthon is).
De amúgy ismét csak a Party x Party-t tudom felhozni, ahol a szöveg színezés meg idõzítés tökéletes az Editor szerint, a Playerben meg el van csúszva egy-két helyen :D
Ez a kép szerintem magáért beszél :D  https://cdn.discordapp.com/attachments/510067746705506324/605522153504243751/WTFParty.png
Mindezek ellenére én örülök annak, hogy legalább ez van. Itt legalább lehet effektezni, képeket használni, szöveget színezni meg ilyenek. Van olyan app Androidra, ami olvas KFN-eket, viszont mérföldekkel gyengébb, mint a Karafun.
Be van lockolva progresszívre, aminek sebességét a következõ szótag kezdése szerint számolja ki, nincs kép, nincs szöveg színezés, semmi.

Szóval én inkább elfogadom az összes hibájával együtt, mert nincs nála jobb.

Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: mazsıbazsı - Július 30, 2019, 01:12:33 am
Ha jól tudom, nincs nagyon számottevõ különbség a Playerben, viszont az editorban már annál inkább.

Az FTP-n fennt lévõ 1.18-as verziójú telepítõben van player, azon szoktam kipróbálni a saját kreálmányokat és lejátszani a tieiteket. Javíts ki, de gondolom akkor ez van nektek is ott, on stage.
Aztán még van a 1.20-as, amit supermario4ever említett, a "Studio", valami random vietnámi oldalról, amivel én is, õ is és waka is szerkeszt. (tudtommal)


Amúgy, ha már ennyire függünk tõle, lehet érdemes lenne búvárkodni egy kicsit, hogyan is épül fel egy KFN fájl, aztán reverse engineering n stuff. Talán még én is tudnék valamicskét contributeolni.

Mondanám még, hogy XP emulálással hááátha, ha már amúgy is van rá elég erõs vas, de nem igazán szereti az emulált videókártyákat tapasztalataim szerint.
A KaraFun-nak a természetes közege tényleg ez az XP, és az integrált VIA videóvezérlõk 2004-es korszaka.
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Tsuki - Július 30, 2019, 08:44:04 am
Igen, az 1.18-as megy on stage és ugyanazzal a studióval szerkeszt szerintem itt mindenki. A 2-eshez sok verzió lett kiadva, de abban már nem elérhetõ a szerkesztõ (mert inkább vedd meg a számokat). A régivel szerkesztett kfn-eket meg nem minden effekttel játsza le a 2es olvashatóan. Szóval azért nem álltunk át rá, mert nem vagyunk vele elõbbre. (Egyesével a teljes kfn-bázisunkat senki nem fogja áteffektezni 2es kompatibilsre)
Keresgélhetünk, hátha van jobb megoldás. Aki ért hozzá, belemászhat, de sajna ahhoz én kevés vagyok.
Emulálást tényleg nem szereti... elég keservesen tudtam anno linux alatt futtatni... -_-"
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Lucy - Szeptember 06, 2019, 11:43:21 pm
Én abba a problémába ütköztem, hogy jelenleg Trial verziós szerkesztõt kellett leszednem, mert amit korábban Tuki adott megvett szerkesztõ, nos, el se kezdi telepíteni, egybõl hibát ír rá. Egyszerûen nem tudok beszerezni egy tisztességes studio-t, így viszont egy hangsávval kell gazdálkodnom, mint a régi szép idõkben. :D

Van valakinek ötlete arra, hogyan lehetne életet lehelni belé? :/

A hibaüzenet a következõ: "A rendszer nem találja a megadott elérési utat."
Ez már csak azért is furi, mert rohadtul mindegy, mit csinálok, mindenképp ezt dobja fel. Persze el lehet nyünnyögni több sáv nélkül is, de mennyivel jobb, ha van kettõ, ha az adott szám megköveteli...? (a lejátszó sem mûködik btw, abból is 1.20.86-os verziót használok)

Esetleg mazsibazsi, ha megvan az a csodás oldal, ahonnan leszedtétek a Studio-t, vagy esetleg magát a Studio-t drive-on keresztül meg tudnád osztani, hogy feltehessem, nagyon hálásan megköszönném (ez tûnik egyelõre egyedül járhatónak. .__.).
Cím: Re:KaraFun Player & Editor
Írta: Tukeinon - Október 31, 2019, 10:54:49 pm
A player beallitasaiban van egy olyan, hogy lejatszaskor ne eredeti idozitessel mutatja a szamot. Azert van, hogy editorben jo az idozites, playerben meg csuszik. Ezt ki lehet kapcsolni.